Les autoritats estan adoptant mesures de tot ordre de suport a les famílies, les empreses i els/les autònoms/es adreçades a minimitzar l'impacte social i econòmic derivats de l'estat d'alarma per COVID19.
Per poder beneficiar-se de totes aquestes mesures els/les ciutadans/es, empresaris/àries i autònoms/es, necessiten fer tràmits i requereixen de documentació que han de facilitar diferents administracions.
La situació de confinament parcial i la necessitat de mantenir les mesures de distància social i de reduir, en la mesura del possible, la mobilitat recomanen afavorir la realització de tràmits de forma telemàtica. La realització de tràmits de forma telemàtica amb l'administració però, exigeix de coneixements, sistemes d'autenticació i habilitats que molts ciutadans i ciutadanes no tenen assolits. Donar-los suport en aquesta relació telemàtica és l'objectiu del SERVEI DE SUPORT A LA TRAMITACIÓ ELECTRÒNICA que la Diputació de Barcelona activa temporalment amb caràcter extraordinari i que té com a destinataris finals la ciutadania (particulars, empreses, entitats,...). Es prestarà del 8 de juny al 24 de juliol.
L'ús que es faci d'aquest servei així com la valoració que realitzin usuaris i ajuntaments, permetrà valorar l'ampliació del servei amb caràcter permanent.